Fearless I must continue to go to to the gym…

No, it’s not about my ankle anymore.

It’s not even about running.

Yesterday morning, I saw an announcement for a “Legs, bums, tums” class at the gym and in the spur of the moment I decided to sign up and go for a second workout yesterday. “LBT” – I haven’t seen “LBT” classes since the 90s (maybe early 00s). Isn’t it all Pilates and Yoga nowadays?

I thought that might be a good and easy cross-training class to take while I am taking a short running break… I should have known better.

  • I kept falling off the exercise ball.
  • My toes just about escaped the 5kg dumbbells that I dropped.
  • I even rolled off the exercise mat. Don’t ask.

You betcha I’ll be back next week.

Fearless and persistent!

And my coach keeps telling me I need to work my upper body and do strength training. Finally I know why. No more falling off the exercise ball for this kid!

You gain strength, courage, and confidence by every experience in which you really stop to look fear in the face…You must do the thing you think you cannot do.

~ Eleanor Roosevelt

Advertisements

~ by tatjana.k on January 25, 2012.

9 Responses to “Fearless I must continue to go to to the gym…”

  1. Reblogged this on Inspiredweightloss.

  2. Hahaha. Someone should gather all our gym stories and write a book.

  3. Love it! I know those classes are good for me, but I feel totally clumsy. Good luck with that exercise ball!

  4. HAHA! Sounds like you had a joyous time ๐Ÿ˜‰ I love that you are going to keep trying!

  5. LOL! Back in the day we used to call it BLT classes (Butt Legs Tummy) but I think far too many mistook it for the other BLT (Bacon Lettuce Tomato)… maybe that’s why it went extinct for a while…

  6. LOL! Sounds like the core ball class I tried – I ended up dropping the ball on a lady’s head ….
    And I love the class title!

Comments are closed.

 
Der kreative Stift

Inspiring and healthy running in London

Women's Inspiration to Health and Fitness

To inspire women to feel better and be healthier

P O S T C A R D S

- THE TRAVEL BLOG -

The Sophisticated Travelers

Honest Insight About Travel

Rachel Simmonds

Health and Wellness

The Walking Mermaid

Eco-friendly, planet loving, adventurous family of 4 exploring the world we live in one tiny baby step at a time.

simplykathieann.wordpress.com/

My life and loves in one place

Paul Greer

(Animation, etc)

Sidhu Jetha

its a wonderful life ...

Wilbur's Travels

Travel blog about the amazing places I have been and those that I would still love to visit.

Damn, Girl. Get Your Shit Together.

Unsolicited advice for shit you didn't know you were doing wrong

MICHENN

Introvert In The City

the traveller.

''My personal experience as a traveller. Follow my blog and it may just inspire you to become one. "Don't tell me how educated you are,tell me how much you travelled."

ms. diplomacy

photography

LOVE, NIA SIMONE

MUSIC, FASHION, & LIFESTYLE

Empowering and Uplifting

Create Your Own Happiness

Disoriented Mom

Keeping it real as a real working mom

Mom Geek Blog

/mรคm ษกฤ“k/ (n) a mother who is knowledgeable or obsessively interested in a subject or activity

Travel HAN-ter

Traveling HAN-in-HAN

%d bloggers like this: